Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Solskiego 1, 82-200 Malbork

 

ZAPYTANIE OFERTOWE NA ŚWIADCZENIE W 2024 ROKU USŁUG SCHRONIENIA DLA OSÓB BEZDOMNYCH

ZAPYTANIE OFERTOWE NA ŚWIADCZENIE W 2024 ROKU USŁUG SCHRONIENIA DLA OSÓB BEZDOMNYCH (KOBIET I MĘŻCZYZN) Z TERENU GMINY MALBORK

Kierownik Gminnego  Ośrodka Pomocy Społecznej w Malborku zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), oraz usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi (kobiet i mężczyzn) noclegowni (kobiet i mężczyzn) oraz ogrzewalni (kobiet i mężczyzn) których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Malbork.

I. Nazwa oraz adres Zamawiającego:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Malborku

82-200 Malbork, ul. Solskiego 1

Tel/fax. (55) 267 02 58

e-mail:  sekretariat@gops.malbork.pl

II. Tryb udzielania zamówienia

Zamawiający zaprasza do złożenia oferty  na świadczenie w 2024 roku usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi (kobiet i mężczyzn) noclegowni (dla kobiet i mężczyzn), ogrzewalni (dla kobiet i mężczyzn).

III. Opis przedmiotu zamówienia

Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych, dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni oraz ogrzewalni z terenu Gminy Malbork. W związku z powyższych zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia, lub zwiększenia ilości osób w zależności od ilości faktycznych potrzeb w tym zakresie. Wykonawca oświadcza, że przyjmuje powyższe zastrzeżenia i z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne dla Zamawiającego. Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osób korzystających z usług świadczonych przez schronisko.

Każdorazowe umieszczenie osoby w schronisku, noclegowni, ogrzewalni odbywa się na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej  przyznającej pomoc w formie udzielenia schronienia, wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Malborku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem i telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zastaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7dni. 

Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 5 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca grudnia, za który rozliczenie następować będzie do 20 grudnia.

Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Malborku. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilością dni udzielonego schronienia.

Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu

 

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych – 3 części                      

Standard podstawowych usług świadczonych w  schronisku dla osób bezdomnych, schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni i ogrzewalni, kwalifikacje osób świadczących w nim usługi oraz standard obiektu, muszą być zgodne z załącznikami do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schroniska dla osób bezdomnych, schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896 z późn. zm.).

CZĘŚĆ 1

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych oraz w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych dla osób bezdomnych oraz prowadzenie pracy socjalnej mającej na celu pomoc w załatwieniu podstawowych spraw życiowych, rozwinięcie lub wzmocnienie aktywności i samodzielności osób bezdomnych, przywrócenie do życia w społeczeństwie oraz usamodzielnienie tych osób. 

Zamawiający przewiduje, że średnia liczba skierowanych w ciągu roku osób bezdomnych wynosić będzie - 10 osób.

Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.

 

CZĘŚĆ 2

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług czasowej pomocy w postaci miejsca noclegowego w noclegowni, umożliwiającego spędzenie nocy w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia.

Zamawiający przewiduje, że średnia liczba skierowanych w ciągu roku osób do noclegowni wynosić będzie 2 osoby.

Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy, stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.

 

CZĘŚĆ 3

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług tymczasowego schronienia umożliwiającego interwencyjny, bezpieczny pobyt w ogrzanym pomieszczeniu (ogrzewalni), wyposażonym co najmniej w miejsca siedzące.

Zamawiający przewiduje, że prognozowana, średnia liczba skierowanych do ogrzewalni w ciągu roku osób bezdomnych wynosić będzie – 2 osoby.

Pozostałe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy, stanowiący załącznik nr 4 do niniejszego zapytania.

 

IV. Termin realizacji zamówienia:

SCHRONISKO, SCHRONISKO Z USŁUGAMI OPIEKUŃCZYMI od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.

NOCLEGOWNIA od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.

OGRZEWALNIA od 01.01.2024 r. – 31.03.2024 r. od 01.10.2024 – 31.12.2024 r.

                                                                                                                                                                            

V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:

Wymagania niezbędne:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

  1. spełnienia warunków umożliwiających przystąpienie do złożenia oferty,
  2. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności związanej z przedmiotem zapytania ofertowego, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
  3. są podmiotem wpisanym do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę,
  4. posiadania odpowiednej wiedzy i doświadczenia, niezbędnych do prawidłowego wykonania usług oraz zatrudniona kadra posiada kwalifikacje określone w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  5. pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej, pozwalającej na prawidłowe wykonanie zamówienia,
  6. spełniają standardy podstawowych usług i minimalny standard obiektów określonych w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 896 z późn. zm.).

W celu potwierdzenia spełnienia warunków, o których mowa w pkt. V przedmiotowego zapytania ofertowego. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania zobowiązany jest złożyć:

oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (zał. 5)

VI. Warunki i zakres realizacji:

  • Zalecany zasięg realizacji – województwo pomorskie
  • Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
  • Stawkę dzienną  należy podać w „Formularzu ofertowym”, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
  • Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.
  • Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 2,3,4.

VII. Kryterium oceny ofert:

Wykonawca zobowiązany jest skalkulować cenę ofertową (jednostkową) za wykonanie zamówienia tak, aby obejmowała wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunki stawiane przez Zamawiającego – zgodnie z formularzem oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.

 

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące kryterium oceny ofert:

Cena jednostkowa (od osoby) oferty brutto:  100%

 

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną – dot. części od 1 do 3. W toku badania oceny ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści  złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty, z zastrzeżeniem dokonywania poprawek, w zakresie:

- oczywiste omyłki pisarskie,

- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.

 

VIII. Sposób przygotowania oferty:

  • Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
  • Do oferty powinno być dołączone oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego.

IX. Sposób i termin złożenia oferty:

Oferta musi spełniać wszystkie wymagania określone w niniejszym zapytaniu ofertowym.
Ofertę należy złożyć w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Malborku, ul. Solskiego 1, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 listopada 2023 r. do godziny 12:00 osobiście lub drogą pocztową. (decyduje data wpływu do Ośrodka), drogą elektroniczną poprzez ePUAP, bądź na adres e-mail: sekretariat@gops.malbork.pl (skan z podpisem) wyłącznie na formularzu pn. „OFERTA” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania.

Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane i nie będą zwracane do kierującego ofertę.

Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę uprawnioną.

X. Zamawiający zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru oferty oraz odstąpienia od wyboru oferty, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.

XI. Postanowienia końcowe:

Dodatkowe informacje na temat ofert można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Malborku, ul. Solskiego 1, 82-200 Malbork, tel. (55) 267-02-58

Osoba do kontaktu - Katarzyna Baranowska – Kierownik Gminnego Ośrodku Pomocy Społecznej w Malborku

XII. Załączniki do zapytania ofertowego:

Formularz ofertowy – zał. 1

Projekt umowy – zał. 2, 3, 4

Oświadczenie o spełnianiu warunków – zał. 5

Załączniki:

Załącznik nr 5

Utworzono dnia 20.10.2023, 13:40

Załącznik nr 4

Utworzono dnia 20.10.2023, 13:40

Załącznik nr 3

Utworzono dnia 20.10.2023, 13:40

Załącznik nr 2

Utworzono dnia 20.10.2023, 13:39

Załącznik nr 1

Utworzono dnia 20.10.2023, 13:39

Informacje

Liczba wyświetleń: 108
Utworzono dnia: 20.10.2023

Historia publikacji

  • 20.10.2023 13:43, Administrator
    Edycja załącznika: Załącznik nr 5
  • 20.10.2023 13:43, Administrator
    Edycja załącznika: Załącznik nr 4
  • 20.10.2023 13:42, Administrator
    Edycja załącznika: Załącznik nr 3